Nagy ho-ho-horgász - 100 Folk Celsius
A szerzői jogi állásfoglalások a Szerzői jogok című fejezetben tanulmányozhatók.
You can read copyright statements in the chapter Copyright.
Először nézzük meg a videót:
A dalt a kiválasztott ritmuspengetéses sablonnal (mulatós) lejátszani valójában veszett nehéz, ezért is soroltam a dal lejátszását haladó kategóriába. Először nézzük meg a mulatós sablont 1 ciklusban A-moll akkorddal:
A sablon fő jellemzője, hogy hangmagasságban legalul a basszushang -amely egyúttal az akkord alaphangja-, nagyon gyorsan ugrál felfelé. Ezt láthatjuk a fenti A-moll akkordban, ahol a legalsó A basszushang (üres A húron) felugrik E hangra 1 ciklus terjedelemben.
A dal lejátszásához ezt az ugrálást minden lehetséges akkordon kőkeményen ki kell gyakorolnunk.
A dal további üres húros akkordjai a következők lehetnek (ezek ujjrendjét, lévén haladó szintű dalról van szó, most nem ismertetem, elérhetők az Akkordok kezdőknek című fejezetben):
C
G
F
A
A7
Em
Dm
D7
H7
Mivel üres húros Dm és D7 akkordnál nagyon nehéz a sablon alaphangjának felfelé ugrálása, hiszen az alaphang maga is üres D húr, ezért a videón jól látszik, hogy 5. fekvéses Dm akkordtól kezdve sokáig barrés akkordokat használok. Ezek lehetnek:
Dm
D7
C
G
Am
F
Ezek a barrés akkordok opcionálisan bevethetők és lejátszáskor sokféleképpen keverhetők az üres húros akkordokkal.
További problémát jelent a dalban lévő 3 akkordleállás, ez tulajdonképpen 1 szokványos c → h → a basszushang-átvezetés (a basszushangok jelölése a Pénzes-féle folkgitár-módszertanban a kisbetűk). Ez az átvezetés így van jelölve a teljes dalszerkezetben:
C (↓) - C/h (↓) - Am (↓) (↓)
A basszushang-átvezetés a Pénzes-féle statikus tükörképben:
C
C/h
Am
Sajnos van még 1 lekezelendő basszushang-átvezetésünk, ez pedig a refrén és versszak között. Ez az átvezetés így van jelölve a teljes dalszerkezetben:
C - c (↓) - g (↓) - a (↓) - h (↓)
Ha a fentieket megértettük és kigyakoroltuk, akkor nem lesz gond az alábbi teljes dalszerkezet reprodukálása.
Nagy ho-ho-horgász - 100 Folk Celsius - 2/4-es ütembeosztás - mulatós - 2 ciklus
C - F (1) - C (1) - F - C
(3) G
(1/2) G
G (↓)
C (↓) - C/h (↓) - Am (↓) (↓)
Am - H7 - E (1)
(1/2) E
E (↓)
G (↓) (↓)
C - F (1) - C (1) - F - C
(3) G
(1/2) G
G (↓)
C (↓) - C/h (↓) - Am (↓) (↓)
F (4) - Em - A7 - Dm - D7 - C - Am - Dm
(1) C - Am - Dm - G
C
F (4) - Em - A - F - G - C
c (↓) - g (↓) - a (↓) - h (↓)
C - F (1) - C (1) - F - C
(3) G
(1/2) G
G (↓)
C (↓) - C/h (↓) - Am (↓) (↓)
Am - H7 - E (1)
(1/2) E
E (↓)
G (↓) (↓)
C - F (1) - C (1) - F - C
(3) G
(1/2) G
G (↓)
C (↓) - C/h (↓) - Am (↓) (↓)
F (4) - Em - A7 - Dm - D7 - C - Am - Dm
(1) C - Am - Dm - G
C
F (4) - Em - A - F - G
C - F (1) - C (1) - F
C (↓) - G (↓) - C (↓) (↓)