8 óra munka - Beatrice
A szerzői jogi állásfoglalások a Szerzői jogok című fejezetben tanulmányozhatók.
You can read copyright statements in the chapter Copyright.
Először hallgassuk meg a dalt:
A dal egyszerű zenei sablonra épül, amelynek funkciói...
T-S-D
tonika - szubdomináns - domináns
(erről bővebben a központi honlap Összhangzattan I. című részében olvashatunk), ezért nekünk csakis ezen funkciójú 3 akkordra van szükségünk, amely A-dúr esetén:
A - tonika
-
0
-
0
-
1
-
2
-
3
-
0
D - szubdomináns
-
x
-
0
-
0
-
1
-
3
-
2
E - domináns
-
0
-
2
-
3
-
1
-
0
-
0
Kíséret szempontjából elég 2 pengetési sablonnal foglalkoznunk:
Leállásoknál ima-lepengetés
Rumba 1
Természetesen a skálasablonon belül lehetőségünk van a sablon átalakítására is. Ezzel azonban a kezdők még ne próbálkozzanak, a variálás (és az improvizáció) ennél jóval magasabb szintű gyakorlat.
8 óra munka - Beatrice - rumba 1 - 2 ciklus
Bevezetés
(8) A
Versszak
4x ((4) A - E)
Refrén
2x (D - A - E - A)
Versszak
(4) A - E
(4) A
E
E (↓)
Refrén
2x (D - A - E - A)
Szóló
2x ((4) A - E)
2x (D - A - E - A)
Versszak
4x ((4) A - E)
Refrén
3x (D - A - E - A)
D - A - E
A (↓) - E (↓) - A (↓)
Bár Nagy Feró zenei világa távol áll tőlem, én azonban sohasem fogom elfelejteni azt a Beatricét, amelyet olyan nevek képviseltek, mint:
-
Nagy Feró - ének,
-
Lugosi László - gitár,
-
Miklóska Lajos - basszusgitár,
-
Donászi Tibor - dob.
Világszínvonalú felállás volt ez, ám ezenfelül a Beatrice bátran rontott rá a kommunista rezsim ideológiai hazugságaira és olyan zenével, amelyre azóta is csak a legnagyobbak képesek.